Byggahus.se
Fallet mot golvbrunnen är inte 100% i duschen, vilket medför att vi måste använda skrapa för att få ner allt vattnet i golvbrunnen. Detta är inget stort problem, men en del vatten tar sig under duschramen och ut på resten av golvet.

Har tätat med silikon flera gånger, tagit bort allt och lagt dit ny, men ändå kommer det vatten som hittar en väg igenom. Att ta upp hela golvet och flyta ett nytt fall är inget alternativ just nu.

Finns det någon slags tätningslist man kan sätta här? Golvet är ganska ojämt under duschramen. På något ställe är det nästan en halv centimeter mellan golv och duschram. Det är en vanlig hafa dusch.

Har börjat bli ett irritaionsmoment att alltid torka vatten utanför duschen.. vore tacksam för lite idéer!

Har du matta eller keramik?

keramik.. .

Då kommer du inte kunna hindra att en viss mängd vatten kommer kunna tränga ut i fogarna. Jag har svårt att se att du kan få det tätare än vad du fick med silikonet.

Har försökt att se om det kommer från fogarna och det är väldigt svårt att bestämma. Jag får kanske leva med detta tills jag flyter ett nytt golv och lägger nya plattor. Hoppades bara på ett annat svar antar jag! :)

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.