D drnico #1 Medlem · Skåne · 24 inlägg 13 aug 2007 15:26 drnico Medlem Skåne 24 inlägg 13 aug 2007 15:26 #1 Hur nära inpå väggen (och WCn, golvbrunnen etc.) kan/bör man lägga sin elslinga? Efter vad jag förstår utifrån manualen är 5 cm ok, men jag har för mig att jag hört 10 cm tidigare. Niklas
Hur nära inpå väggen (och WCn, golvbrunnen etc.) kan/bör man lägga sin elslinga? Efter vad jag förstår utifrån manualen är 5 cm ok, men jag har för mig att jag hört 10 cm tidigare. Niklas
G Glebster #2 Medlem · Skåne · 155 inlägg 13 aug 2007 22:29 Glebster Medlem Skåne 155 inlägg 13 aug 2007 22:29 #2 Följ vad manualen säger för det skiljer från fabrkat till fabrikat. Att inte lägga för nära golvbrunnar har fördelen att brunnen inte torkar ut så snabbt (vattenlåset). Man brukar också undvika att lägga under ytor som man vet ska täckas (läs mattor, glasbetong m.m.).
Följ vad manualen säger för det skiljer från fabrkat till fabrikat. Att inte lägga för nära golvbrunnar har fördelen att brunnen inte torkar ut så snabbt (vattenlåset). Man brukar också undvika att lägga under ytor som man vet ska täckas (läs mattor, glasbetong m.m.).