Byggahus.se
Hej!

Har precis fått vattnet inkopplat i vårt nya badrum efter 12 veckor utan dusch! Men desvärre har vi ännu inte luskat ut hur vi ska göra med dörr, vägg eller något annat för att undvika att få vatten i halva badrummet när vi duschar. Anledningen är att badrummet är långsmalt, med snedtak längs ena långsidan och att toastolen hamnar ganska nära duschen. Vanliga duschdörrar och väggar går bort eftersom de helt enkelt inte får plats under snedtaket. Duschdraperi varken kan eller vill vi ha (gjorde en nödlösning innan renoveringen med gardninvajer från ikea).

Någon annan som har ett liknande problem eller någon som har gjort på något helt annat sätt med "stänkskydd"? Lite knasiga eller oväntade lösningar är välkomna! :)

/Maria

Det skulle inte funka att bygga ut en kaklad vägg från ena hållet, som man får gå runt för att komma in i duschen, eller är rummet för smalt?

Har du kollat med en glasmästare om ett måttbeställt glas?

Jag är i en liknande sits tänkte få tillverkat en vägg (i mitt fall med dörr) i härdat glas. Pratade med Duschbyggarna i Tjockhult mest för att få en uppfattning om vad det kostar. Efter det har jag ringt runt till lite olika glasmästare och mest bilat mig en uppfattning om vad de har gjort för liknande saker tidigare. Ska i veckan åka ut till en av dem med en ritning för att få en offert. Inbillar mig att en lokal glasmästare kan göra jobbet billigare än en firma halvägs uppe i Norrland =)

Jo, jag har funderat på måttbeställt glas, men har fått för mig att det nog blir väldigt dyrt, så jag tänkte kolla alla tänkbara lösningar innan jag väljer. En fast vägg går inte pga toans placering (får hoppa över den för att komma in då).

Såg i någon tidning att de hade en rumsavdelare av bambu eller liknande som duschvägg. Hemskt snygg och ruskigt dyr. Om jag lyckas luska ut hur så funderar jag på att göra en själv, men risken är ju att det inte ser klokt ut också.

phl: berätta gärna vad det blir för pris på dörren! Kanske inte blir så dyrt som jag inbillar mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.