Då är frågan om mina gamla rollade rum är bättre trots allt ? !
Vet inte om jag läser fel, men det går inte att utläsa vilken som är vilken av alla tätskikt antar jag?
Att vårat badrum inte har något av de tre som klarade sig bäst vet jag, men stor skillnad på om ens tätskikt är något av de som har läckage överallt, eller "bara" på något enstaka ställe.
Att vårat badrum inte har något av de tre som klarade sig bäst vet jag, men stor skillnad på om ens tätskikt är något av de som har läckage överallt, eller "bara" på något enstaka ställe.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 514 inlägg
Skönt att man inte fallit för kakel och klinkers hysterin och har plastmatta
det kommer ju rapporter om fel och brister i våtrumskonstruktion med jämna mellanrum som om kakelsektorn jobbade för att dom ha jobb i framtiden också
. Det blir en hel del dyra förtida renoveringar. Hur snabbt det ska renoveras beror endast på hur snabbt man kan se skador.
Kaklade badrum i ett trähus kommer snart att betraktas som en risk konstruktion jämte med enstegsfasader och dyl.
En gång till skall husägaren betala för byggsektorns misslyckade experiment.
Man blir så trött på det och är bara glad att man har badrum som AnneFi ovan.
Kanske fler husbyggare ser den hatade badrumsplastmattan med andra ögon nu .
gaia
Kaklade badrum i ett trähus kommer snart att betraktas som en risk konstruktion jämte med enstegsfasader och dyl.
En gång till skall husägaren betala för byggsektorns misslyckade experiment.
Man blir så trött på det och är bara glad att man har badrum som AnneFi ovan.
Kanske fler husbyggare ser den hatade badrumsplastmattan med andra ögon nu .
gaia
Glad över att det finns ett tjockt rollat/penslat skikt under kakel/klinkers vi har. Är det riktigt gjort så fungerar det.
Att det blev problem var allt jä.... fuskande och att man snålsparade några kronor på att göra för tunna skikt, samt inte använde rätt material som tätning runt rör och speciellt golvbrunnar.
Att det blev problem var allt jä.... fuskande och att man snålsparade några kronor på att göra för tunna skikt, samt inte använde rätt material som tätning runt rör och speciellt golvbrunnar.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Det har de väl gjort länge av dem, som inte är förblindade av kakel/klinker-hysterin?gaia skrev:
När "min" arkitekt renoverade badrummet för några år sedan blev det plastmattor igen,
liksom ursprunget (han har ritat huset och fått det byggt enligt sina anvisningar en gång i tiden).
När jag frågade varför han valde bort kakel/klinker svarade han att på lång sikt är plastmattor det enda som håller tätt i ett trähus.
Gissa vad jag har i mitt eget hus
Man kan väl ha plastmatta under kakeln också, så borde det väl vara lika tätt? Tyckte iaf det såg seriöst ut när badrummet här gjordes om. Svetsade skarvar och allt vad de höll på med, innan de smackade upp kaklet.hantverkare1 skrev: