Byggahus.se
Jag ska köra igång med tätskikten på lilla toan med duschhörna, 2 m2. Det blir klinker med klinkersockel på golvet, målat på väggar.
Mitt problem är att sockeln kommer väl bli minst 60 mm men golv/väggremsorna för folien går bara upp 50 mm. Måste jag klippa till en remsa folie och köra upp ca. 100 mm på väggen för att sedan sätta väv med 30 mm överlapp ner mot klinkersockeln. Känns lite krångligt men så ser det ut i mitt huvud nu. Eller kan man vika upp golvfolien en bit upp på väggen?
Vad skulle du gjort?

T
Väv väggarna först måla och lämna sista strykningen till sist. Alltså efter grundmålningen, tätskikta golv med tillhörande remsa, detta grundar sig på att du har satt väven ända ner till golvet så att remsan överlappar väven. Efter tätskiktet har torkat, lägg klinker samt sätt sockel. När golvet är fogat och klart, dra latex i ovankant på klinkersockel och sedan målar du sista omgången samt ner på latex på sockel.

Så här hade jag gjort men det är kanske bara jag........MvH Ulf Brunnberg!

Tack för dina tankar tank.
Din metod låter smidig. Har dock hittat en principskiss från Beckers utförandeanvisningar som jag nog följer.
Av någon anledning vill jag att väven går utanför golvets duk.

http://www.beckers.se/upload/43178/Beckers_VåtrumVA-VT-utförandeanv.pdf

Lutar åt att jag får sätta en remsa duk på väggen med då, för att följa tätskiktstillverkarens anvisningar och Beckers skiss så bra som möjligt.
Kommer dock måla med Teknos system sannolikt.
Är dock mottaglig för kommentarer och synpunkter. :)

• Gilla
Mghe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.