Mycket badrumsfrågor från mig just nu
Vi är lite sugen på ett rundat dushhörn men då uppstår lite frågetecken, tex finns det inga dörrar med diskretare upphängning? Alla vi sett ser ut typ såhär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har tänkt att designa badrummet på detta vis, med en Unidrain mot samma vägg som toan. Hur löser man ett fall så att det blir snyggt?
Logga in
Skapa konto
Själva dusharmaturen sitter på felsida på bilden ovan
Dörrarna väger ju en hel del, så något måste de ju sitta fast i..
Tänk på att med den layouten så kommer dörren som sitter närmast WC-stolen att väldigt snabbt ta i den samma. Är det lika tight på andra sidan så kommer ena dörren få skjutas in före man kan gå in i duschen..
Jo visst, men största anledning tror jag är att de klarar av monteras på sneda väggar (Du har en snedställningsfunktion på 20mm). Denna funktion behöver inte jag då jag kommer se till att väggarna är helt vinkelräta
Hur konstruerar man ett fall med denna setup? (Är bilden fake? )
[bild]
Bilden är kanske inte fake "per se" men likväl är det en utställningsbild, alltså plant golv. Skulle nog säga att storformat plattor inte funkar med rundade duschdörrar utan det är antingen nisch som gäller eller raka dörrar och sedan får flytningen utförars på följande sätt om man vill nyttja till exempel 60x60 klinker:
Tror ni det är praktiskt möjligt och snyggt att kapa plattorna en centimeter innanför glasdörrarna och i samma profil och sedan låta golvet innanför luta mot unidrainen.
Logga in
Skapa konto
På ritningen har jag ritat ett fall på 10mm vilket är 1% då avståndet är 1000mm skulle man kunna köra ett fall på 0,5% tror ni? Så att fallet bygger 5mm
Det var fel på öppningsmåtten jag lade upp förut, jag tänkte inte på att profilen inte är en kvarts cirkel. Denna profil är baserad på ritning från "Corny design". Öppningne är dock fortfarande dryga metern så borde vara ok?
Monterade en duschvägg som skars till i nederkant efter fallet mot rännan, stora plattor på golvet kan tilläggas.Tror det var Inr som fixade till det, var ca två årsen så minnet sviktar lite.
Nu är en Corny Design från Duschbyggarna beställd från Fredells, de har 20% på ganska många tillverkare tom imorn. Köpte även en Tapwell 071 vattenfallsblandare.
Tyvärr har Corny Design ganska plastiga skyddskåpor över gångjärnsinfästningarna. Har tillgång till en fräs via jobbet så tänkte kanske fräsa egna kåpor och sedan förkroma.