Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna lilla goding hittade jag bakom gamla tätskiktet... Balofixerna har jag satt dit eftersom prisolrören gick ner i golvet och jag bilade hål i dem när jag tog bort gamla golvklinkern.
Från denna koppling går vattenrören upp till övre våningen också, dock utan ballofixer eller ventiler.
Jag behöver ju försöka få denna vattensäkrad på något sätt. Väggen är Siporex (lättbetong). Boken i sig har ingen baksida men väggar och vattenrören kommer genom hål i "väggarna" så att plocka bort den skulle innebära stort jobb och så är rören väldigt, väldigt korta som kommer in och dessutom hårdlödda så det finns inte möjlighet att få på klämkoppling heller...
Min tanke är att fylla ut håligheter med gipsputs runt omkring så väggar och kanter blir någorlunda jämna. Sen smetar jag på rejält med tätskikt och lägger manschetter som jag får klippa upp runt rören och så på med mer tätskikt.
Det är bara fyra rör som går genom väggarna, inkommande vatten (varmt/kallt) och så rören som går till övre våningen.
Lådan sitter i Zon 2.
Andra förslag?
Redigerat:
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Nog med förslag! Ditt låter väl helt ok, på stumt och oorganiskt material, med tätskikt och i zon 2. Enda nackdelen är väl att du får fortsatt leva med en lucka till den trevliga kopplingsplatsen.
Tack för bekräftelsen att jag tänkt rätt... Jag ska försöka få så mycket som möjligt gjort innan jag tar in firma och de som varit och tittat har ändå sagt att de inte kommer att lämna någon "garanti" eller papper på lådan...
Jag tänkte lägga en inspektionslucka och ett skvallerrör som kommer ut under luckan.
Jag tänkte lägga en inspektionslucka och ett skvallerrör som kommer ut under luckan.
Liknande trådar
-
Vad för trallbelysning kan detta vara?
Belysning -
Vad heter detta målartillbehör?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Är detta ett rimligt pris för stambyte?
Byggmaterial & Byggteknik -
Nytt tak av firma. Skulle ni acceptera detta "slutresultat"?
Tak & Vind -
Hjälp mig tolka vad detta är för glasdörrar
Fönster & Dörrar