1 794 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
mjukfog eller inte?
Jag börjar närma mig slutet på min första badrumsrenovering. Kakel och klinker är satt och nu är det dags att foga, blir dock inte riktigt klok på om jag kan köra hårdfog överallt eller om det ska vara mjukfog i golv-vägg-vinkel eller vägg-vägg-vinkel?
Efter att ha läst på forumet tycker jag man hittar alla varianter...
Om det funkar undviker jag gärna mjukfog i möjligaste mån. Huset är ett gammalt trähus från tidigt 1900-tal och badrummets väggar är en mix av timmervägg, uppreglad vägg och murstock.
Tar tacksamt emot alla åsikter!
Glömde skriva att vi har fasat kakel,känns lite extra lurigt att få till en rimligt snygg mjukfog då (?), några tips? Försökte ladda upp bild men lyckades inte med mobilen.
Om det funkar undviker jag gärna mjukfog i möjligaste mån. Huset är ett gammalt trähus från tidigt 1900-tal och badrummets väggar är en mix av timmervägg, uppreglad vägg och murstock.
Tar tacksamt emot alla åsikter!
Glömde skriva att vi har fasat kakel,känns lite extra lurigt att få till en rimligt snygg mjukfog då (?), några tips? Försökte ladda upp bild men lyckades inte med mobilen.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 514 inlägg
Nu är jag ingen badrumsbyggare men med timmervägg osv hade jag nog valt en mjukfog, av bra kvalitet, inte Byggmax eller liknandemorotsman skrev:Jag börjar närma mig slutet på min första badrumsrenovering. Kakel och klinker är satt och nu är det dags att foga, blir dock inte riktigt klok på om jag kan köra hårdfog överallt eller om det ska vara mjukfog i golv-vägg-vinkel eller vägg-vägg-vinkel?
Tar tacksamt emot alla åsikter!![]()
Är absolut sugen på att testa med hård fog. Går det att lägga på mjukfog i efterhand om det visar sig spricka mycket eller måste man i så fall kratsa ur den hårda fogen först?tank77 skrev:
Renoverare
· Skåne
· 7 711 inlägg
Kan bara instämma...tank77 skrev:
Undvik mjukfogen så mycket det bara går för är det något som blir fult är det mjukfog...ganska snabbt också...
Liknande trådar
-
AUK- odla örter på vintern? Hiss eller diss
Socialt & Projekt -
Aktivera frysskydd i Appen MELCloud för Mitsubishi MSZ-LN25 eller inte?
Värmepumpar -
Vilken gänga är det inte 3/8 eller 1/2 (Värme)
Vatten & Avlopp -
Vad tror ni om etanolkamin eller dieselaggregat som backup-system för värme utifall elen går? (har inte vedkamin)
Värme allmänt -
Mjukfog eller inte i hörnen
Badrum