Hej Jag är ny här på forumet och har blivit husägare för 4 månader sen. Jag gjorde om badrummet i huset och ville ha spottar och lite annat fix det blev jätte bra allt ting utom min fläkt, den som skulle sköta sig själv och vara så himla bra. Det är såhär att fläkten i sig är en fresh intellivent, helt automatisk men den går aldrig igång. min sambos syster badade igår och fläkten gick inte igång en endaste gång. så jag började läsa mig för lite och bland annat läste jag här på byggahus.se att det varit en del problem med just denna fläkten men inte samma som jag har. min fläkt går fritt och får ström. och är inställd på automatik. I manualen står det att lysdeoderna kan lysa blått gult eller rött beroende på vad för program man kör, men mina blinkar grönt och så nästan hackar den sig fram. jag har lagt ut ett klipp på youtube så att det är lättare att förstå vad jag menar.
fläkten går fritt
inkopplad av elektriker
inte kopplad på strömbrytare..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RLiWFMN__tw
Någon som varit med om samma sak och vet vad problemet är?
är tacksam för svar för fläkten den va dyr
/mvh Fredde Svensson.
fläkten går fritt
inkopplad av elektriker
inte kopplad på strömbrytare..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RLiWFMN__tw
Någon som varit med om samma sak och vet vad problemet är?
är tacksam för svar för fläkten den va dyr
/mvh Fredde Svensson.
Nej det har jag inte.. enbart på strömbrytare till höger... är det en sån man måste reseta med knappnålar eller ? För jag kan inte se någon annan strömbrytare
Kanske kan finnas olika modeller, på min ser det ut som på bilden, brytaren sitter i höjd med kakelfogen.
Jag tänkte att de blinkande dioderna kunde tyda på att elektroniken hängt sig.
Hjälper det inte borde du få en ny fläkt, alternativt kanske deras kundtjänst kan hjälpa till, manualen säger inget om den sortens blink som din film visar.
Sent from my HTC Desire S using Byggahus
Jag tänkte att de blinkande dioderna kunde tyda på att elektroniken hängt sig.
Hjälper det inte borde du få en ny fläkt, alternativt kanske deras kundtjänst kan hjälpa till, manualen säger inget om den sortens blink som din film visar.
Sent from my HTC Desire S using Byggahus
Ja precis den blinkar ju helt galet.. ja den strömbrytaren har jag varit på. Ingen skillnad alls
Jag får ringa å be dem skicka en ny helt enkelt
Intellivetn har kontaktat mig de va förvånade över mitt problem, de hade aldrig sett något liknande, en ny fläkt är på väg hem imorgon. känns skönt.
Ja jag är inyte kunnig om el därför jag anlitat en elektriker. Men är det så, får man ju ifrågasätta. Kommer en på lördag och gör om jobbet