Byggahus.se
Enligt säkert vatten får genomföringar av tappvatten i våtrum inte göras i golv. Betyder detta att jag måste dra om vattnet till toan för att det skall bli en ok installation?
Låter onödigt. Skall ha en duschkabin och plastmattor och toan matas idag genom golvet.
Edit: En variant är att sätta en t-koppling på tappkranen till duschen och slopa golvmatningen. Är det mer ok?

Redigerat:
Vid renoveringsarbeten får man göra avvikelser från branschreglerna om det är orimligt att ändra liknande saker.

Jag hade likvärdigt problem i ett badrum för ett bra tag sen där rören kom upp ur golvet bakom badkaret.
Precis på andra sidan väggen låg ett nyrenoverat kök med klinkergolv och det var totalt orimligt att ändra detta, så de fick fortsätta komma upp ur golvet bakom det nya badkaret...

Det är inte bara att plugga tappvatten heller så då måste du hitta vart matningen går. Jag tror att permanenta proppar för endast utgöra 1.3x rörens dimension,

T.ex. 15mm rör 15x1,3 så får du alltså bara ha ett avstick på ca 20mm snabb huvudräkning,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.