H Hank the tank #1 Medlem · Halland · 17 inlägg 4 sep 2012 10:58 Hank the tank Medlem Halland 17 inlägg 4 sep 2012 10:58 #1 Hej! Har ett "infällt" badkar med mosaik runt. Precis runt badkarskanten har mosaikbitar börjat släppa eftersom fogen vittrat bort. Har mer mosaik som jag tänkt använda för att reparera. Någon som har något bra tips eller "att tänka på" innan man ger sig på detta? Det är ett rollat tätskikt under, jag vet att fogen släpper igenom vatten. Någon speciell fogmassa eller vad det heter, som är bra att använda till detta? MVH Henke #badrum #fog #mosaik
Hej! Har ett "infällt" badkar med mosaik runt. Precis runt badkarskanten har mosaikbitar börjat släppa eftersom fogen vittrat bort. Har mer mosaik som jag tänkt använda för att reparera. Någon som har något bra tips eller "att tänka på" innan man ger sig på detta? Det är ett rollat tätskikt under, jag vet att fogen släpper igenom vatten. Någon speciell fogmassa eller vad det heter, som är bra att använda till detta? MVH Henke
AXS #2 Medlem · Johanneshov · 2 234 inlägg 4 sep 2012 11:34 AXS Medlem Johanneshov 2 234 inlägg 4 sep 2012 11:34 #2 Limma fast mosaiken med sättlim, du pratar med byggvaruhuset som säger vad du ska ha. Sen fogar du med samma färg som innan, eller rensar all fog och fogar i valfri färg. Se till att inte peta för mycket under, viktigt att tätskiktet är helt!
Limma fast mosaiken med sättlim, du pratar med byggvaruhuset som säger vad du ska ha. Sen fogar du med samma färg som innan, eller rensar all fog och fogar i valfri färg. Se till att inte peta för mycket under, viktigt att tätskiktet är helt!