5 196 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Kostnad för att byta golvbrunn?
Medlem
· Västra götaland
· 160 inlägg
Vad kostar det(gärna pris och mantimmar) i grova drag att få golvbrunnen bytt i ett betonggolv? Alltså, bort med nuvarande och in med ny på samma plats med samma fall som nu osv..
Vet om det är värt att nämnas men stammarna är relinade för något år sedan, dock ser jag inget tecken på det i brunnen.
Vet om det är värt att nämnas men stammarna är relinade för något år sedan, dock ser jag inget tecken på det i brunnen.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Vad är det för fel på golvbrunnen?
Protte
Protte
Jag måste också byta golvbrunn. Eftersom detta är i ett badrum kommer jag i.a.f att behöva byta matta på golv och väggar samtidigt. Jag vet inte vad det totalt kommer kosta, vad som tillkommer kring detta. Storleken kan väl vara 3*4m2 eller något åt det hållet.. Kanske lite mindre.
Golvbrunnen är gammal och större än en ny modern. När besiktningsmannen från försäkringsbolaget var och kontrollerade såg han att mattan hade släppt och sa att jag måste byta klämring. Han gav mig en självrisk om 42 000 för vattenskador i huset (oavsett vad de beror på). Tog ia.f. dit en mattläggare som sa att han inte kan göra något, för golvbrunnen var av äldre modell och att det inte var klämringen som var problemet.
Golvbrunnen är gammal och större än en ny modern. När besiktningsmannen från försäkringsbolaget var och kontrollerade såg han att mattan hade släppt och sa att jag måste byta klämring. Han gav mig en självrisk om 42 000 för vattenskador i huset (oavsett vad de beror på). Tog ia.f. dit en mattläggare som sa att han inte kan göra något, för golvbrunnen var av äldre modell och att det inte var klämringen som var problemet.
Medlem
· Västra götaland
· 160 inlägg
Det är inget direkt fel på den, är en standardgolvbrunn i plast, (mina föräldrar har en med samma "lock" monterad 95.. ) som verkar vara i bra skick, men jag är rätt säker på att den är monterad före -92 och då säger ju branchreglerna för våtrum att golvbrunnen vid renovering skall bytas. Anledningen till att jag frågar om pris är att detta är en sak jag inte vet hur man skall gå till väga med.. egentligen kan jag säkert göra det själv men har ingen aning om hur man får bra fall och hur man garanterar att allt är tätt när man gjutit igen det.. Skall göra allt annat själv i lägenheten men bila upp golv och gjuta in VVS vet jag inte, är det svårt?
Liknande trådar
-
Kostnad för civilrättsligt skapa servitut över annan fastighet
Juridik -
Vad är rimlig materialkostnad för badrum med våtmatta
Badrum -
Ungefärlig kostnad för att gjuta egna plintar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Inblick i kostnaderna för att ladda hemma?
Laddboxar & Elbilar -
Uppskatta kostnad (material/arbete) för carport 1984
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus