Svara Nytt ämne
  1. 2007-04-17 12:31
    Svara | #1

Junior medlem Medlem: jun 2004
    75 inlägg

Hur tätt skruvas plasttak?

Ska lägga vanligt plasttak från ByggMax. Ska jag sätta skruv i varje "vågdal" eller kan jag sätta glesare?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-04-17 13:23
    Svara | #2

Har för mig att det är var tredje vågdal mitt på plattorna och varannan i kanterna.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2007-04-22 22:15
    Svara | #3

Fullvärdig medlem Medlem: aug 2006
    Södermanland
    231 inlägg

32 bilder
    Bör man inte försöka att skruva i topparna? Det är ju i dalarna som vattnet rinner.

4. 2007-04-22 22:20
    Svara | #4

Faidross avatar
    Senior medlem Medlem: jan 2006
    1 499 inlägg

44 bilder
    "Skruvas i varannan-var tredje dal.":

Byggmax

5. 2007-04-23 02:31
    Svara | #5

Fullvärdig medlem Medlem: jul 2005
    352 inlägg
    Gillad 5 gånger
    24 bilder
    Mattias_Bjb skrev Visa original
    Bör man inte försöka att skruva i topparna? Det är ju i dalarna som vattnet rinner.
    Du har helt rätt!

6. 2007-04-23 05:50
    Svara | #6

vojmas avatar
    Forumgud Medlem: aug 2006
    Norrbotten
    2 439 inlägg
    Gillad 206 gånger
    87 bilder
    Plasttak av TRP-typ (den vanligaste profilen) ska skruvas i dalarna. Skruvarna har ju en packning som gör att det sluter tätt.

Se dock till att _inte_ använda plåttakskruv. Dessa saknar ett par små vingar som förstorar hålet genom plasten så att plasten får en rörelsemån på några millimeter.

Liknande ämnen

1. Måste tvättstället skruvas i väggen?
    av GunnarM i forum Badrum
  2. golvvärmeplåtar skruvas ??
    av Lmob i forum Värme allmänt
  3. Ska trossbottenskivan skruvas?
    av TorpAnders i forum Grund & markarbeten
  4. Glespanel: Spikas eller skruvas?
    av MrAddee i forum Tak & vind