Ämne: Myresjöhus
Visa ett inlägg

2010-01-17, 10:26
Citera |  #8

robbanorebro
Junior medlem

Medlem: jan 2009
Län: Örebro
jnys72 skrev:
Hej,

Vad gäller el så har vi inte tänkt så mycket än, vi kommer nog i stort sett att nöja oss med standardutrustningen men lägga till några uttag på strategiska platser. Dessutom tänkte jag be elektrikern dra tomrör för högtalarkablar, kablar till projektor etc. Spottar i taket är ju lite coolt, men vi tycker att priset för dessa är lite för högt så vi lär nog nöja oss med ett fåtal spottar.

När det gäller nätverk så är jag lite tveksam till nyttan av den "mediacentral" som ingår i standardutrustningen. Tänkte nästan höra om man kan välja bort den och få pengar tillbaka istället. Jag ser inte riktigt nyttan av "mediacentralen" när jag med all sannolikhet kommer att köra trådlöst nätverk i huset. Jag är dock tacksam om någon har erfarenheter av mediacentralen och nyttan med denna.

/Jonas
Tack för alla synpunkter. Tomrör till projector och högtalare är ju inte fel, gäller bara att tänka ut var man vill ha dem också.
Där vi bor idag i en bostadsrätt så har vi mediacentral och det är grymt bra då man enkelt kopplar och styr uttagen i lägenheten, sedan är det ju inget som stoppar en för att även köra trådlöst till det som går på de.

Robert