Visa ett inlägg

2009-11-23, 08:26
Citera |  #14

jhenrikj
Senior medlem

Medlem: sep 2009
Län: Halland
nybyggd skrev:
då har säljaren fört dig bakom ljuset eller så har du missförstått kalkylen.
jag erhöll avtals förslag från lb hus ab i dec.
och i deras kontrakt under allmänna avtalsvilkor under rubriken 'i lb hus ab,s åtagande ingår inte utan särskild kosttnadreglering arbeten och kostnader för :

punkten 1 pkt b,/schaktning och/eller utfyllnadsarbeten för anpassning av tomten till gatans nivå och /eller fastaällda sockelhöjder för byggnader samt borttransport av uppschaktade massor

så är det min vän,och säljaren är väl likt en älvsby säljare lite ute och cyklar.

Nej vi säger samma sak, men på olika sätt, även jag har en kostnad för 80 000 för det du nämner ovan...men när tomten väl är iordningställd upphöjd till gatunivå och sådant, då måste ju lb-hus gräva bort ca 50 cm neråt, och den schakten ingår i huspriset, likväl som dränering runt huset och utplacering av massor 3 meter runt huset. allt annat, dvs det du nämner ovan får man betala extra för....

Jag antar att du har haft säljare och byggledare ute och besiktigat din tomt? För har de inte de så är det nog din säljare som är ute och cyklar eller så försöker han föra dig bakom ljuset... ;=)

LB-hus leveransbeskrivning skrev:
Schakt för hus ingår.
Ledningsschakt ingår med 6 m längd från husliv.
Ingående mängd fyllnadsmaterial begränsad enligt beskrivning
av byggnadsdelar

Senast redigerad av jhenrikj 2009-11-23 08:36.