Visa ett inlägg

2009-09-19, 18:48
Citera |  #96

Alphas avatar
Alpha
Senior medlem

Medlem: dec 2006
Linisen_01 skrev:
Vi hade två unga målare på besök idag som skulle ge offert på hela jobbet á trätak 90 kvm. De avrådde från att skippa kvistlack och sa att jobbet skulle ta en vecka... Är det bara jag eller kändes det som att dom hade noll erfarenhet + att dom ville suga ut oss pengar.
Dom verkade inte ha en susning va sigma renova är för färg + att dom verkade fnysa åt mina påstående.

Jaså blev det ingen spruta

En vecka för 2 målare endast för målning ej spackling för 90kvm ja då lär de ju vara grönisar..

Då hade det nog blivit billigare och köpt färdigbehandlad vit pärlspont, menar om du tänkt leja bort det.

Nä gör som du var inne på skaffa en spruta som du även kommer att ha nytta av till dina andra projekt och gör jobbet själv så har du ju en spruta + att du lär få pengar över till annat än om du lejer bort det.

Funderar själv på att skaffa en bosch 105a till mitt blivande pärlspontstak, men skulle vilja ha lite referenser så skaffa en sån Linisen så får jag höra hur resultatet blev