Visa ett inlägg

2008-07-28, 17:13
Citera |  #29

bygga_bos avatar
bygga_bo
Senior medlem

Medlem: nov 2007
Län: Skåne
OHMSWEETOHM skrev:
1. Jag tror inte du behöver vara särskilt orolig för taket, dammet faller ju neråt. Sprutar man tillräckligt nära blir dammet också mindre. Själv körde jag taket efter väggarna och hade då väggarna maskerade.

2. Nej, den måste späs. Sprutor som du kör ner direkt i färgburken är betydligt dyrare.

3. Exakt, det är till att underlaget är bra. Om inte kan det vara bättre att rolla för att skapa en ny yta. Små spickor rollar du igen medans sprayen inte gör det. Å andra sidan går det åt mindre färg och går snabbare med spruta. För och nackdelar med allt.

-m
Tack igen OHMSWEETOHM!

1) Jag ville bara få en känsla för hur mycket det dammar. Min tanke var att man börjar med taket just för att slippa maskera så mycket. Det spelar ju ingen roll om det kommer lite färgdamm från takmålningen på väggarna om man ändå skall måla dem sen.

2) Misstänkte nästan att den inte skulle klara det en Graco för 25-30 tusen fixar. Jag tittade på produktvideon (länk) på Wagners hemsida och fick intrycket av att det var så då de fyller på direkt från en spann med färg. Jag tittade dock igen, men lyssnade denna gången, och om min totalt ringrostiga skoltyska inte bedrar mig så säger dom att färgen skall ha rätt viskositet.

3) Bra att få det bekräftat. Jag tycker dock inte att det är något större problem att få till spacklingen, så jag ser inte detta som ett problem direkt.