Visa ett inlägg

2008-03-12, 17:45
Citera |  #47

Drängstugan
Nykomling

Medlem: apr 2007
Län: Jönköping
skrev:
Har sett någonstans distansringar till manufactums prylar. Kolla byggfabriken eller Nacka Byggnadsvård.
Det stämmer. Jag tror att det är Nacka som hade ett litet soritiment av "ringar" i trä. De hade bara ett litet antal kvar och hade då jag ringde inga planer på att tillverka fler.

Är Berkers serie 1930 och Manufactum två olika tillverkare av bakelit eller har de samma ursprung? Jag är inte så bra på tyska. Är Berkers strömbrytare jordade?

Vänta nu lite, förstod jag dig Apprentice rätt. Är ALLA svenska strömbrytare (nya) ojordade??? :confused:
Jag har många gamla strömbrytare i både bakelit och porslin. Skulle helst av allt vilja använda dessa och komplettera med utanpåliggande petsäkra vägguttag. Mottar gärna fler argument som talar för detta!

Sommartorparn Min elektriker kommer att sätta in både infällda och utanpåliggande brytare/uttag i vårt hus, i badrummet som ska kaklas blir det infällda. På övre våning blir det ny kuloledning i alla rum. På nedre plan ligger nästan all elkabel under golvet.