Visa ett inlägg

2007-11-14, 16:44
Citera |  #7

Scott
Nykomling

Medlem: dec 2006
Jo visst har tanken passerat att köpa ett risigt hus och renovera. Ett av de sista som vi var lite intresserade av fram till besiktningen var ett souterränghus i två plan med bra läge, lite utsikt över stan och fin lagom trädgård. Vid besiktningen framkom att: det var rejält med fukt i det nedre planet vilket skulle behöva dräneras, pannan, en pelletskonverterad oljepanna var från 60-talet och sjöng på sista versen, el-radiatorer på nedervåningen. De som bott där hade ”stylat” rejält både invändigt och utvändigt, dock väl enkelt så det var lätt att se bristerna, murket panelträ som bara var övermålat, fönsterna likaså, det mesta gick trögt när man öppnade nått fönster osv. Det var ute för 1,4, slutade på 1,9! När det ändå va så mycket som behövdes åtgärdas!!

Jag har absolut inte tummen mitt i handen men att gå från ett arbete till ett annat med smått hemma plus att man har en hobby som tar tid och ett förhållande som man värderar högt, då finns liksom inte tiden och motivationen att riskera allt det andra och om man då måste leja mycket av renoveringen, då tror jag att det springer iväg rejält, i alla fall om man tar huset ovan som jag berättade om..

Visst har ni rätt i att det är skönt att bo centralt men i dagsläget (lågsäsong) så är det endast två hus till salu centralt i stan plus två tråkiga som vi tycker ligger för långt bort.

Den som lever får se..