Trevligt med lite svar!
Jo, joddlarbalkong skulle det nog kunna kallas... Känns trevligt till en början men används ändå mest till att vädra täcken å kuddar

.
Håller på att skissa på lite olika varianter, lägger upp en snabbskiss på vartåt det lutar(absolut
inget bestämt än så länge) vad gäller förlängningen på gaveln, fönstren på huset som det står nu är inte proriterat på denna skiss(har inte ritat in nått

). Hur som så är tanken att få bort den lite lätt instängda känslan som är nu och dessutom utnyttja det faktum att vi har(tycker jag) en väldigt behaglig vy åt det hållet.
Lite av planlösningen syns genom de stora fönstren men tänkte göra det lite mer färdigt innan jag lägger ut nått, övervåningen är kvar.
Angående utökningen av garaget för "snickerbo" så känns det nu som att jag kommer att använda hela garaget för det och smacka upp en carport för bilarna eller låta de stå ute.. det gör de ändå
Är det så att det behöver göras något på en bil borde man kunna göra garaget hyggligt flexibelt så det går att få in en bil för det ändamålet.
Före(inte skalarätt med fönstren, gick fort när det gjordes:
Idé till utbyggnad:
edit: La in en bild på ordinarie "joddlarbalkong"