|
en tanke jag har är varför du inte murar upp väggen med leca och du kan ta den tjockleken som är billigast som oftast är 19cm tjocka och sen när väggen står upp så limmar du på cellplast på det i lagon tjocklek och sen kan du limma på typ 25x25 eller 45x45 eller vad som passar på isoleringen som du sen kan fästa aningen panel eller skivmaterial på
tänkte främst att du limmar med fogskum och använder du plåt så kan det bli väldigt varmt under så då kan ju ett lager med cellplast unders och sen stående 95x45 reglar med cc60 mellan så kan du lägga in glasull eller så där och skruva plåten utanför det
men skulle jag göra det själv och då ekonomin oftast är begränsande så skulle jag sätta upp en lecaväg på fäljande innifrån
gips + 23x36 läkt (trevligare insida och nått att dra VP rör i mm) + 190mm leca + 150mm cellplast som limmas upp och då får man lite luftfickor så det bygger nog lite extra + 23x36 läkt som limmas på + OSB skiva som skruvas i läkten och sen färg på det
men så har jag inte setts nått långtest på det hur det håller med att limma upp saker med fogskum
|