Visa ett inlägg

2010-02-08, 18:46
Citera |  #4

Thomas59s avatar
Thomas59
Forumgud

Medlem: feb 2008
Län: Stockholms län
Svårt att se riktigt bra men det ser onekligen lite skumt ut. Nog liknar det ett tätskikt alltid men man kan väl hoppasatt det INTE är det.

1. Vattenledningsrören bör inte komma upp ur golven men ok, är det fråga om en renovering så kan det vara ok.

2. Det ser på bild 2 ut som man kan skönja primern genom tätskiktet. Det kan man INTE om rätt mängd tätskikt är applicerat.

3. Det ser inte ut som det finns tätskiktsmanchetter på rören och det ser knepigt ut att få på dem mht att rören är så nära väggen

4. Ser inte heller ut som det finns tätskiktsmanschetter på avloppsrören

5. Svårt att se men sitter det hörnförstärkning på tätskiktsremsorna i golv/väggvinkeln i hörnen, ser inte ut så, de vanliga längstgående remsorna ser man, tror jag

6. Om manschetterna inte sitter på avloppsrören ser det lite knepigt ut att få dem på plats då avloppen, i alla fall handfatsavloppet, sitter väldigt nära väggen och båda ser väldigt låga ut jämfört med golvnivån vilket ytterligare försvårar att få på manschetterna

Ska man se NÅGOT positivt i det hela så får man väl förutsätta att appliceringen av tätskiktet inte är klart då det ju inte finns tätskikt bakom rören, gäller båda bilderna. Det är ju möjligt att hjantverkarna tänkt sig att göra klart arbetet senare och då göra klart tätskiktet inkl manschetter.

För att kunna applicera rätt mängd tätskikt bör man göra fullständiga appliceringar vid varje omgång påläggning. Annars är det svårt att se att man lägger på rätt mängd (anges i åtgång/kvadratmeter av tillverkaren).

Helhetsintrycket så långt=inte bra! Ser också lite slarvigt ut.